torsdag 28 oktober 2010

Ensam kock är latsam kock

Lillis samboregel nr1: Tala alltid om när du inte ska äta middag hemma så att inte din fru står och lagar mat för två helt i onödan när hon inte är särskilt förtjust i att laga mat överhuvudtaget.

Nu hade jag kanske inte hunnit så långt. Hade lagt två kycklingfiléer på tining och nu måste jag tillaga dem. Gaah! Sjukt trist att laga mat alltså. Jag är inte ens hungrig. Efter ett antal obesvarade samtal till MrMan får jag ett sms om att han är på möte. Nu ligger filéerna där i diskhon och flinar åt mig. De gör det, flinar, de små jävlarna. Tänk om man var en sån där som gillade att laga mat. Som tyckte om att prova nya grejer och krydda hej vilt på känsla. Det hade väl vart rätt nice. Men jag är inte en sån. Jag är inte dålig på att laga mat, absolut inte, tycker bara det är så förbenat trist. Särskilt när man ska äta själv. Skulle lätt käka en kvällsmacka och ta en kopp te om det inte var för att de där små kyllingarna ligger där och skriker på mig.

Suck! Lets skrida till work, as we say!

1 kommentar:

Domi sa...

You say it girl. Det är ju det jag menar, mat är överskattat. Matlagning kan andra göra.