söndag 19 september 2010

Pandasaker

När jag var liten sålde jag pandasaker för att stödja världsnaturfonden (och för att få mig själv en liten slant). Jag slet som ett djur för att få så mycket som möjligt sålt och för varje år blev mina beställningslådor större och större. Jag minns fortfarande hur kul det var att öppna den där lådan och se alla saker som folk hade beställt av mig. Sedan letade man fort upp de premier man fått.

När de första jultidningsförsäljarna plingade på hos oss insåg jag att det snart skulle komma pandaförsäljare också. Jultidningarna kan jag gott stå emot men jag bestämde mig snabbt för att om det kom några pandaförsäljare skulle jag minsann köpa något av dem, både för att stötta dem och för att stötta WWF.

Så ringde det på min dörr för en stund sedan. Det var två flickor. Jag tog tidningen och tänkte "måtte det finnas något som är användbart så jag slipper köpa något trams". Bläddrade igenom och hittade en rätt bra (och rätt billig) termos, en storlek större den jag har och med två koppar till, som jag beställde.

Nu kan jag med gott samvete säga till alla andra som kommer att "jag har redan beställt".

1 kommentar:

bomullshuve sa...

Jag såg den och är lite sugen... sen såg jag ett fint halsband också.. det fanns allt lite smått och gott...