onsdag 15 september 2010

E.ON-mannen som aldrig gav upp

I förra veckan ringde det på dörren medan MrMan lagade mat. Utanför stod en man från E.ON som gärna ville visa varför han kunde ge oss det billigaste elpriset. MrMan försökte komma ur det hela på ett snällt sätt och förklarade att det inte passade så bra just nu för att han lagade mat.

"Okej! Men jag kan komma tillbaka om en stund."

När vi sedan satt oss ned för att äta så ringde det på dörren igen. E.ON-mannen var redan tillbaka. MrMan förklarade för honom att vi satt och åt varpå mannen återigen sa att han kunde ta en sväng i området och komma tillbaka.

Det skulle dock inte förvåna mig om han bara satte sig ute på bron och väntade. Han trodde han hade halva inne. Här skulle han sälja el minsann. Stackarn visste dock inte vem han gav sig in i leken med. MrMan är en hård förhandlare och kan det mesta om sånt där, han låter sig inte luras i första taget.

En stund senare kom mannen tillbaka. Han fick komma in. Och satte igång med sitt säljerisnack. MrMan ifrågasatte och snubben hade som inga bra svar att komma med. Efter en stund lät han som en repig gammal skiva när han stod och upprepade att han hade de billigaste priserna. MrMan gjorde tydligt klart för snubben att vi inte var intresserade.

Grejen var bara att han vägrade att gå.

Haha.

Efter en kvart pluggade jag i lurarna i rummet intill och hoppades på att MrMan skulle lyckas få ut snubben lite artigt sådär. Tog ut lurarna och hörde MrMan återigen be honom gå eftersom vi inte är intresserade av att skriva på något där och nu i denna sekund. Vet ni vad han säger?

"Men jag har tjugo minuter till bussen går så fråga på du bara!"

HAHAHA! Pucko! Vilken del av "jag vill inte ha något nytt el-avtal" fattade du inte? MrMan lotsar honom ut i hallen och det sista jag hör innan jag skrattande tar på mig lurarna igen är:

"Åh, jag ser att du dyker?! Var har du dykt någonstans?"

Tio minuter till lyckades han förhala innan han gick, detta enbart för att MrMan inte ville vara ohövlig och skrika åt puckot.

Inga kommentarer: