tisdag 31 augusti 2010

Systra mi!

Det här kanske låter fånigt. Men när jag går från jobbet på eftermiddagarna tänker jag att jag stänger av en strömbrytare. Svitsch! Jobbet borta. Känns som att det behövs. Det är inte lätt och det lyckas ofta inte helt men man måste försöka annars tror jag inte att man pallar. Jag ska inte behöva göra en massa på min tid hemma. Då gör jag annat. Även om jag gör jobbsaker ibland för att jag tycker att det är kul. Det tillåter jag mig själv. Men att göra saker för att man inte hinner på jobbet blir bara ännu mer stressande och panikartat. Plus att man har allting annat i huvudet, jag förvånas inte av att det är många i mitt yrke som går in i väggen. För att undvika det måste man lära sig att skilja på jobb och privatliv.

Så. Just nu har jag syster-tid! Min syster är hemma i Sverige. Idag var hon med på jobbet och berättade för barnen om valhajar. Hon är här, i mitt hus, äter med mig, pratar med mig, skrattar med mig och bara finns här. Det krävdes bara att jag gifte mig för att hon skulle pallra sig hem. Undra vad jag ska hitta på nästa gång jag känner för lite syster-tid? Jag får la pallra mig ner till Afrikat och dansa med tanterna på marknaden så jag får träffa henne lite mer.


Inga kommentarer: