söndag 25 juli 2010

Charter/semester/Sverige

Charter - not my thing. Hahahahahaaaaaa! Jag har aldrig åkt charter förut. Jag må ha rest en del, mer än många andra, men aldrig charter. Jag dog lite när folk faktiskt applåderade vid landning. Jag tittade mig omkring med chockad min och tänkte "på allvar??? är det här något slags skämt??" medan folk klappade i händerna och liksom log lite till varandra med menande blickar. Sedan när vi skeppades iväg i en buss som en skock får och skulle bli lotsade till vårt hotell ville jag helst sjunka genom jorden när reseledaren högt höll upp Apollo-skylten och banade väg genom Naxos stad medan grekerna garvade läppen av sig. Gud! Ge mig en karta och jag tar mig dit själv för guds skull. Man slipper tänka dock. Man kommer dit man ska utan att tänka. Bra för dem som gillar det antar jag.

Grekland. Grekerna - ett folk med egen tidsuppfattning. Mmm, snabbhet var ju inte att tänka på. I toaletterna fick man inte slänga toapapper. Det tog två dagar för mig innan jag lärde mig det eftersom skyltarna "please do not throw paper in the toilet" alltid satt vid spolknappen. Och när man är vid spolknappen är man oftast redan färdigtorkad och klar. Haha! Fan, i vartenda land jag någonsin varit i har man fått spola ner pappret. Men Grekland var nice. Typ ganska exakt så jag föreställt mig att det skulle vara.

Hemma - alltid bäst! Jag blev som lyrisk när jag kom hem. Jag satt i taxin från Arlanda och bara var lycklig över att vi bor i Sverige där vi har ett sjukt bra klimat. Jag älskar värme, men jag älskar också svala sommarkvällar, regniga dagar, höstrusk och långa kalla vintermånader!
Jag saknade mitt hem lite faktiskt. Mitt fina lilla hus, och min säng. Jag har världens skönaste säng. Jag skojar inte. På båten på väg hem från Naxos såg jag också en kvinna som liknade min kära mor. Satt där på båten och tankarna gick på högvarv "sådär skulle min mamma kunna se ut om kanske fem-tio år. Min kära mamma. Gud vad jag saknar henne. Jag saknar min mamma. Gör jag det? Jag har varit i Grekland i en vecka och jag saknar min mor? Jag är fan 26 år och sitter här och saknar min mamma efter en vecka i utlandet." Hahahaha... Min mamma är bäst i världen =)

Imorn - fiske - norrland!

Hell yeah!

3 kommentarer:

Ems sa...

Ja, hemma alltid bäst! Jag åker hem till mitt kära Rethymnon på tisdag.

Lillis sa...

Hur länge blir du där?

Ems sa...

två veckor, alldeles för kort.