tisdag 22 juni 2010

Happy barnfrihet

Idag är en dag då jag åker från jobbet och bara tänker på att man inte ska ta för lätt på sin barnfria tid. Haha! Idag är en dag då jag älskar att jag kommer hem till ett knäpptyst hem där det enda som väntar mig är mina mycket tillgivna tomatplantor. Utöver dessa, som inte tar någon kraft alls, har jag bara mig själv, mig själv och mig själv. Inga krav what so ever. Fattar ni hur skönt det är? Pluggade in musiken i öronen och jonglerade tills mina armar vek sig av utmattning... sen gick jag in och åt en glass och lite chips - innan middagen - för det får man när man bara har sig själv!

Så nu ska jag njuta av min tystnad, laga lite smarrig mat och kanske knäcka en öl. För idag är det bara jag som gäller!!!


4 kommentarer:

Ems sa...

Hur bitter vill du att jag ska bli?

Lillis sa...

Men du hade säkert en alldeles lugn och harmonisk dag på jobbet till skillnad från mig?

Domi sa...

Nu börjar du se hur mitt liv är. Bara sig själv att råda över, glass och godis och chips till middag vareviga dag, och knäcka en öl? japp det gör jag också. tomatplantorna lämnar jag dock gladeligen över till dig.

Living the dream!

Lillis sa...

Men man måste passa sig för att leva drömmen vareviga dag Domi. Den blir mindre drömmig då liksom. I lagom mängder är drömmen som bäst!!!