onsdag 30 juni 2010

En obestämd känsla av utmattning

Tänk om jag kunde få ha sommarlov som lärarna. De senaste veckorna har jag funderat på om det skulle vara värt att ta en klasslärartjänst bara för att få alla lov. Ibland tycker jag att det är en bra idé men allt som oftast inser jag att jag är en sån där som trivs bland de små kidsen. De där som får en att le dagarna i ända.

Vi tjyvstartar semestern med en liten tripp till paradiset i helgen. Sedan tillbaka för en sista veckas jobb och sedan paradiset igen. Jag förtränger fortfarande en massa saker. Dock har jag tagit tag i bröllopsbiten. Imorn kanske jag får en del inköpt för det. Just nu förtränger jag kommande flygresa.. den är närmare än jag vågar erkänna och jag lyckas så bra med förträngningen att detta som skrivs nu knappt berör mig.

Inga kommentarer: