onsdag 17 mars 2010

Världens längsta teckning

Jag har en grej som jag aldrig kommer att kasta. Jag hittade den nu i flyttkaoset. Det är en teckning från förr. En teckning som jag arbetade väldigt länge med. jag och Berra. Fast han hade sin egen.

Grejen var att Berra och någon mer satt och ritade krig hemma hos Berras pappa. Jag var med. Man vill ju inte vara sämre än grabbarna så jag ritade också krig. Vi började på ett papper men insåg snart att vi behövde mer. Detta blev till slut en lång lång radda av ihoptejpade papper som tillsammans blev en jättelång teckning.

Det som är så kul nu såhär efteråt är att allt som var centralt i mitt liv på den tiden finns med i teckningen. Centralt ifråga områden och miljö då det var detta vi ritade.

Håll i hatten! Här kommer den =P (observera att den byggs på åt vänster.. vägen går alltså åt vänster)


Första pappret. Kriget är igång. Upp till höger kan man se ställningen, Sverige leder med 8 - 3 mot Japan. Folket hejar uppe på läktaren ?!

Andra pappret har fått en egen förklaring som lyder "Det är krig mellan Japan och Sverige. Ibland anfaller Japan så Sverige måste ha vakter vid alla hus."

Överallt står vakter med k-pistar. Så kommer plötsligt Donken.

... och Stinsen. Sedan tar man E4an genom en skog och kommer fram till...

...Gröna Lund! Här har dock vakterna börjat försvinna...

Vid ett slott är vakterna dock tillbaka...

Precis här innan har vi passerat OBS!
Kör förbi Stor&Liten och var med på "årets picknick".

Pite havsbad! Tycker att jag fångat det rätt klockrent!

Fotbollsmatch.
Luleå - AIK: 6 - 1
Haha!

IKEA! Centralt i alla svenskars liv!

Gillar kontrasten med den röda SL-bussen som kör förbi djungeln.

Bussparkering.

Sista teckningarna är lite mer halvhjärtade.. men en skidbacke fick det bli innan jag gav upp verkar det som.

Jag har inte fotat alla teckningar... Det är 20 A4 allt som allt tror jag... den blir rätt lång när man lägger ut den!

1 kommentar:

klittan sa...

Alla har vi väl alltid älskat Donken?! Haha, klockren teckning!