måndag 15 mars 2010

En gräsänkas tankar...

Under eftermiddagen började mitt stackars huvud bulta. Det övergick efter ett tag till ett ihålligt värkande. Värken tilltog alltmer och det gick sådär långt att ett illamående gjorde bultandet sällskap bara för att jävlas och säga att "nu har du så ont att du snart kräks.. haha" lite sådär hånfullt... Suck! jag pös hem. Köpte mat från närliggande restaurang. jag vet inte vad den heter. har aldrig vart där tidigare. Men det var gott. Nu tittar jag på stöket. Jag tittar på de halvpackade kartongerna och inser att tiden är knapp. Och jag borde skriva klart några observationsprotokoll. Men helst skulle jag bara vilja sova. Lägga mig i min gräsänkesäng och strunta i samtal från karln långt där borta, strunta i packning, strunta i jobb och bara tänka på att imorn slipper jag gå ut innan DN ens trillat in genom dörren... Imorn är en ny dag... dock lika lång som denna.. men med en förskjutning.. en sovmorgon.. ja jag får gå upp kl.07 istället för 05. Lycka!

Inga kommentarer: