fredag 5 mars 2010

Den ultimata Svenssonfredagen för Gräsänkornas Gräsänka!

Vaknar upp av alarmet kl.07.00 i en tom säng, en gräsänke-säng för proffsänkor, sjuuukt seg. Snoozar alldeles för länge. Sådär länge att man börjar saka andra saker bara för att få ligga kvar lite till. Har till slut sakat bort det mesta och får kasta mig upp, på med kläder och börjar gå till tåget. Inser att tågen äntligen går som dom ska. Heja SL. Detta gör att jag är ute i god tid och kan njuta av det vackra vädret och tänka glada tankar om denna fredag. Sista dagen innan helg. Oh Happy Day! Jobbar mig igenom en dag i en sånt där fredagsrus man bara kan ha på fredagar. Får gå hem tidigare och gör sällskap med kollegor till tåget. Pratar om väder och vind sådär lite Svensson-aktigt. Ringer karln bara för att inse att det blir en kväll i gräsänketecken. Huvudet säger tacos-chips-film och Herrljunga päroncider. Handlar på lilla Coop och radar upp mina tacosprodukter där på bandet efter grannen som köper ungefär exakt samma prylar. Svenssonlivet är härligt. Önskar trevlig helg till killen i kassan och knatar hem. Lagar mat, äter och (håll i hatten nu!) tittar på SVeriges värsta bilförare. Mycket bra program tycker mitt Svensson-jag. Om några timmar är jag inte längre gräsänka och Svenssonkvällen blir perfekt. För ett ensamt Svenssonliv är inget riktigt Svenssonliv.

Jag har Toblerone i kylen och imorn ska jag mata marsvin. Just det. Min vän Percy och hennes karl åker Vasan på söndag. HEJA HEJA!

Hjärtliga gräsänkehälsningar till eder alla!

Inga kommentarer: