torsdag 21 januari 2010

Vad är grejen med bananflugor som prompt ska flyga i fejjan på en?

En gång i tiden höll jag ett föredrag om bananflugor i skolan. Jag minns inte om det var på högstadiet eller gymnasiet. Gymnasiet måste det nog varit. Jag inledde mitt föredrag med frasen "har du någon gång slagit två flugor i en smäll? Ja då var det troligtvis två bananflugor du hade ihjäl..." Haha.. pappa var nog boven i dramat! Men jag tyckte det var skoj, frågan är om åhörarna uppfattade skämtet!

När vi skulle ha en redovisning om BO (barnombudsmannen) första terminen på lärarhögskolan tyckte jag att vi skulle slänga upp en overhead på Bo Lundgren och inleda redovisningen med "Det här är Bo.. men det är inte den Bo vi ska prata om idag!" och sedan ta bort den.. haha.. Det hade varit skoj. Det tyckte dock inte mina gruppmedlemmar så förslaget genomfördes aldrig. Jag hade skrattat i alla fall...



Men vad är egentligen grejen med att bananflugor alltid ska flyga mot ansiktet? Gör de det på alla eller har jag bananflugor i attack-mode?

4 kommentarer:

Anonym sa...

Själv undviker jag bananflugor.... För övrigt har jag haft hand om Bos barn på mitt gamla jobb....

Anonym sa...

Själv undviker jag bananflugor.... För övrigt har jag haft hand om Bos barn på mitt gamla jobb....

Malin sa...

Hahaha! Det kommer jag fan ihåg! Jag kommer ihåg att jag tänkte "Vad är det här för brutta?! Vad har hon för humor egentligen?" Men sen har det ju visat sig att vi har ganska så lika humor du och jag :-P Så jag skulle nog ha skrattat också... om vi hade lagt upp bilden på OH dvs :-P

Jopan sa...

Jag hade dött, å då menar jag DÖTT, om nån i min klass hade kört den inledningen på en redovisning, hahahaha!!!