torsdag 10 december 2009

Nu tändas tusen juleljus...

Jag har idag gjort min plikt som gudmoder och gjort ett besök hos farbror Gud i kyrkan. Jag måste säga att jag tar min plikt på fullaste allvar, jag menar det är ju min plikt att lära ungen allt jag kan om Gudagubben. Jag känner att jag har gjort ett bra jobb på den punkten. Typ ingenting. Det finns inget man borde veta som han inte kommer lära sig senare i skolan ur ett kulturellt syfte. Däremot är jag världens bästa lektant, och snart har jag två gudaungar att leka med =)

Back to the church. Vi fick första parkett uppe på balkongen. Det var lucia. Jättefint. Min käre kusin sjunger i kören som leddes av en av mina gamla vänner från Blond.(mycket mimande framför spegeln blev det på den tiden... "Bara hon äääälskar mig...") I alla fall. det var jättefint! Jag gillar mysfaktorn i luciatåg, och sen är det ganska stor skillnad på att ha en duktig kör som sjunger eller ha 23 förskolekids som försöker komma ihåg texten till pepparkaksgubbarna. Well.

Moster - "Jag tyckte det var konstigt att han hade valt att sjunga i kören men nu fattar jag. Det är 2 - 4 - 6 -........24 - 26 ja typ 30 tjejer och 8 killar. Nu fattar jag varför han kommer hem varje måndag och tycker att det varit så kul på kören."

Jag - "Ett genidrag!"

(Jag sjöng glatt med i Nu Tändas Tusen Juleljus men mimade mig igenom de höga partierna. Det är lite så jag jobbar!)

Inga kommentarer: