lördag 5 december 2009

Min syster gör skillnad i världen

Medan vi sitter här i regn och rusk är min syster på andra sidan jorden. De här bilderna la hon in för tio timmar sedan på facebook:




Min syster är marinbiolog och jobbar som projektledare där borta. Hon hjälper befolkningen att ta hand om sin miljö. De städar stränder, planterar träd, dyker med valhajar och berättar att det är dåligt att fiska med dynamit.. typ. Jag saknar min syster något så otroligt. Vi är rätt vana vid att hon är ute och far. De senaste fem åren har hon inte bott i Sverige särskilt mycket. Men oftast går det att få kontakt med henne. Inte denna gång dock. Hon bor in the middle of fucking nowhere och det är så förbannat irriterande. Ganska länge har vi inte vetat när hon kommer hem men nu verkar det som att hon kommer hem till nyår. Lycka! Dock sticker hon nog iväg till Afrika i ett helt jäkla år några dagar senare. Jag kan bara hoppas att internet ska vara mer lättillgängligt i Afrika.

Systra mi, du fattas mig!

1 kommentar:

sys sa...

En tar trillade ner for min kind... Saknar dig.