fredag 25 december 2009

Min julafton i föräldrahemmet

Åh jag är så nöjd med mina fina klappar. Jag har redan hunnit se tre avsnitt av andra säsongen av 24, läst en halv bok och myst i min nya Houdini.

Vi kom hem till mor och far och la klapparna under "granen"

Sedan umgicks vi lite med farmor och päronen tills det började kurra i våra magar. Vi satte oss då till bords och stirrade oss nästan blinda på den första rätten ur 5-rätters menyn. Kruxet var att lillebror var hos sin andra hälft och vi satt och funderade på hur nära han kunde befinna sig nu. Var han på busen? Eller på väg upp i backen? Nu borde han snart vara här..

Jag var så hungrig att jag glömde fota alla goda rätterna men här är två.


På menyn stod

• Räkcocktail med rostad tomatvinägrett

• Mandelpotatissoppa med forellrom och gräslök

• Canapé med rökt lax

• Småspett av sotad oxfilé med citronmajonäs

• Chokladcreme med hallon och glass

Sedan öppnade vi våra klappar. Dogge fick självklart sin egen men var med vid alla andras öppningar också.. skulle ju kunna hända att det låg grisöron även i andras paket.

Sedan spelade vi alias och ungdomarna vann en hårfin seger mot "gamlingarna".


Dogge önskar eder alla en god jul och ett gott nytt år!

Inga kommentarer: