söndag 8 november 2009

Pank och snart gräsänka igen.. not good times!

Jag är pank. Det var ett tag sen jag var så pank att jag var tvungen att fundera ut vad jag behöver saka för att ha råd att gå ut och äta på måndag och köpa en present till min bästa vän som fyller år. Jag sakar dock gärna bort lite annat för just de två sakerna... Måste dock bli matlådor nu framöver.. Ellen äter upp mig istället för tvärtom (Sorry Jopan)!

Vet ni vad det beror på?

Jo jag köpte mig en ny vinterjacka. Det var planerat. Det var verkligen inget "lustköp" även om det inte blev den lite billigare varianten som jag hade tänkt nöja mig med. Min gamla har jag dock haft i sex år och om jag nu ska ha denna de sex kommande vintrarna så tänkte jag att man faktiskt får lägga lite mer cash på den. För den var ju sååå mycket finare också! Nu hänger den där i hallen och väntar på minusgraderna. När kommer de? Jag vill börja bära Peak!

MrMan packar väskan. Det var ganska många veckor sedan nu. Tillräckligt många veckor för att jag nästan vant mig av vid att vara gräsänka. Jag gillar det inte! Dock känns det som att den här veckan kommer bli monster - jag vet inte riktigt hur vi ska hinna med allt som borde hinnas med i uppsatsen denna vecka. Läsa litteraturen, skriva inledning, skriva historik, förbereda för observationer, göra intervjufrågor, en heldag på ena förskolan, en heldag på andra förskolan... gaaaahh! Nu är det Facebook-Förbud! Eller?.. haha!

1 kommentar:

Malin sa...

Lycka till med veckan! Och hur går det med din receptbok :-)