fredag 27 november 2009

Juletankar

Jag sitter här och funderar på om jag ska palla julpynta i år. Jag struntade i det förra året. Året innan dess, alltså för två år sedan, köpte jag nya ljusstakar.. Såna där lite moderna, fint ska´re va! Nu kanske jag måste ställa upp dom igen eftersom det är sista julen i stan. Det kanske vore lite mysigt ändå. Men meckigt! Jag köpte till och med en julduk då för två år sen. Haha. En julduk? Vad är grejen med det? Jag som egentligen inte tycker det är så värst viktigt det här med julen.. Som pappa sa när jag skrev inlägget här till han i bloggen "Åhå, men jag som inte ens fyller år!" Vet ni vad jag svarade? Jo att "serru farsan, jag har blivit uppfostrad till att inte bry mig om särskilda dagar och kommersiella jippon utan jag visar vad jag tycker när jag känner för det!" Jag tror han blev stolt! Och nu sitter jag här och inser att jag inte tycker om att julpynta. Jag ska ställa upp min vätte dock.. han hör som till! Jag har väl nån bock också..

Jag har tre klappar färdiga. De ligger och väntar på att bli inslagna i något fräsigt julepapper. Jag gillar juleklapparna. Julegemenskapen. Jag gillar att hänga i gäng med min familj och MrMans familj. Jag är en sån där släktkär typ. Sen om man har massa prylar runt omkring bryr jag mig inte så mycket om. Jag fattar inte varför folk stressar upp sig..


Inga kommentarer: