fredag 20 november 2009

Flickorna från norrort

Vi är ett gäng tjejor som kallar oss för det trevliga gruppnamnet "sekten" som hållit ihop sedan gymnasiet. Vi har en egen lösenordsskyddad blogg för att planera sektmöten och andra trevliga tillställningar som lammoffringar, ö-råd och andra trevligheter.

På lördag är det dags för sammankomst. När man läser diskussionen som pågått under veckan om vad det egentligen är som ska göras på denna sammankomst så kan man ju undra lite över hur gamla vi egentligen är.. i vilket fall som helst är jag riktigt taggad för denna sammankomst!

"Det verkar i nuläget som att alla är på. ALLA! Ja, alla vi som bor i Stockholm vill säga, och inte i samelandet ;P
Jag är öppen för det mesta, bara det involverar sprit. Kanske lekar? Jag ser helst att alla duschar innan. Det kan man ju bjussa på.
"


"Har ingen aning om var man går i Stockholmsnatten, om man vill gå ut? Jag är inte längre den partypingla jag en gång var. (med tanke på att det hette "partypingla" på min tid - vad säger kidsen nu??)

Förslag mottages tacksamt!"

"Lekar är roligt. Jag har dock blivit så gammal att klubbar inte roar mig så mycket längre. En trevlig bar med trevliga vänner är trevligare (enligt min mening). Jag har också rätt begränsat med pengar till och med den 25 eftersom gamlingar som jag hellre köper varma vinterkläder till det ruskiga vädret istället för att köpa dyra drinkar på Spy Bar."

"Jag hade för övrigt bokat nästa duschtid den 27e.. alltså nästa fredag, men jag kanske kan klämma in en dusch redan nu på fredag för er skull!"

"Jag som var lite sugen på discodancing."

"Jag instämmer med tant, inte för att jag köpt några varma vinterkläder men för att jag fortfarande inte fått någon lön. Och det här med discodancing är jag lite osäker på hur man gör längre, men jag ger det gärna ett försök.. till sommaren eller så"

"Discodancing låter främmande, lite läskigt men kanske häftigt ändå? Vad vet jag, jag lär mig att köra "running man" framför YouTube. Finns fina instruktionsvideos där.. de kanske har en för discodancing också!"

"Förhållningsregler: Ingen får åka hem innan midnatt. Alla måste vara någorlunda fina. Alla måste supa. Okej, jag skojade bara, man får göra som man vill! Men jag kommer vara långvarig, skitsnygg och dyngrak."



Hahahahahaha! Jag älskar förhållningsreglerna.

Långvarig = vi har blivit så pass gamla att vi går hem vid elva och säger att "det är en dag imorgon också!"

Skitsnygg = Vi pallar inte klä upp oss längre utan traskar över till varandra i fulkläder och köper en pizza på vägen..

Dyngrak = Ja det var ju det där med att det finns en morgondag också...

2 kommentarer:

Domi sa...

Norrort Bah! Västerort rules!

Lillis sa...

Äh! Du har inte träffat mina norrortsbrudar ;P