måndag 26 oktober 2009

Svinis


Ja ni, vad ska man säga? Tänk om media inte vore en sådan stor del av våra liv, då skulle vi inte ens veta vad svinis var för något. Det har blivit lite för mycket, dont you think? Vaccin, biverkningar, dödsfall, han dog av det, hon dog av det, svårt sjuka, för och emot. De flesta jag stött på tänker inte ta svinsprutan. Jag har hela tiden tänkt att jag ska ta den eftersom jag skulle vilja att folk tog den om jag hade en unge i riskgruppen. Förra helgen kom jag dock på att jag har en karl som är i riskgruppen så jag har övertalat honom att ta den där sprutan nu. Han gjorde det idag!

Och jag tänker ta den jag med... Trots att jag aldrig haft ngn influensa och tror att jag har ngn slags immunitet. Trots att jag inte tror att jag kommer dö om jag nu skulle få influensan. Jag tänker ta den ändå... Jag arbetar med barn (eller kommer att göra inom en snar framtid) och jag skulle inte vilja sprida runt svinis till något litet barn som inte fått vaccinationen och som kanske inte klarar av att hantera sjukdomen.

Ska ni ta den? Svinsprutan?

3 kommentarer:

ma sa...

Absolut! Bara jag blir frisk...

Anonym sa...

yepp, im in the riskgrupp...så jag ska!

//klittis

Anonym sa...

Så fort jag får ska jag ta den!