måndag 12 oktober 2009

Kväll - natt - morgon?

I morse gick jag upp kl 04.15. I vanliga fall brukar jag se efter vad det är för väder för att veta vilka kläder jag måste ha med mig till jobbet. Men kl 04.15 i oktober är det rätt becksvart ute. Jag går som min vana trogen ut i hallen och öppnar innerdörren bara för att upptäcka att där inte ligger någon DN. För i stan kommer inte DN förns vid 06.00 cirka. Det är bara att packa ned kläder för alla väder för att vara på den säkra sidan.

Kl 05.00 går jag till tåget. Det är mörkt. Tyst. Ödsligt. Jag tänker på hur mysigt jag tyckte det var att gå till jobbet såhär tidigt när jag jobbade i somras. Då var det lite ljusare. Men det är väl rätt nice ändå? Inte så mycket folk och stress och så där...

Eller?

I lördags kom jag hem kl 05.00 från krogen. Då var jag lika orolig som jag brukar vara när jag går ensam på natten. När man går hem från krogen kl 05.00 är det läskigt men när man går till jobbet kl 05.00 så är det nice?

Vad var det? Var det något som rörde sig där borta? Shit, det kommer en människa. Ser han inte lite skum ut? Bäst att stänga av musiken så jag hör om någon kommer bakifrån. Fan! Var är alla människor när man som bäst behöver dem? Fort fort fort!

Jävla skitmörker!

5 kommentarer:

Jopan sa...

När börjar du din praktik egentligen?! Går hemifrån 05.00.. Shit! Själv gick man upp vid sju-rycket.. Kändes helt ok! :)

Lillis sa...

Jag jobbade idag. På vfun =) Men jag fick öppningen såklart! lucky me!

Domi sa...

Åh jag kommer ihåg den lyckliga tid då man skrev C-uppsats och man kunde jobba hur mycket som helst! ;)

Ps hade ni det skoj där på kvällskvisten efter att ni dumpat av mig vid ett ensligt spånga?

Lillis sa...

Ja du, vi har ju inte börjat med uppsatsen riktigt än.. inte på heltid i alla fall! Och jag och Jopan har bestämt oss för att INTE jobba förns vi är klara. Men så är vi ju också lite seriösare än dig Domi =P

Kvällen var skoj. Vi dansade tills vi stupade. Typ =)

Malin sa...

Måste säga att du har gjort en väldigt intressant iakttagelse här. För så tänker nämligen jag också. Wierd egentligen.