onsdag 23 september 2009

Skolan VS hemmet

Det är ju examinationstider här borta.
Jag har inte fått så mycket gjort i veckan så jag bestämde mig för att sitta kvar i skolan och skriva lite efter den muntliga examination (som för övrigt gick fint). Jag skrev två sidor och tyckte sedan att jag förtjänade en wok-lunch. Svängde förbi woken, tog en takeaway och gick hem med en plan om att fortsätta arbetet hemma efter lunch, och inte sätta mig framför datorn.

Nu är klockan snart halv fyra och jag har sett fem avsnitt Paradise hotel på tv6s webb-tv!

DOH!

Imorn ska jag definitivt pallra mig tillbaka till skolbiblioteket!

Kan inte någon ta mina nycklar ifrån mig?

Snälla?

Eller gömma någon sladd till datorn?

(Lägg märke till "datorn" farsan, datorn)

1 kommentar:

pa sa...

Fint språkbruk - trägen vinner!