tisdag 25 augusti 2009

Nu tar ungarna över...

Många av oss på lärarhögskolan är som bekant inte så positivt inställda till hela "Universitetet tar över och alla måste flytta dit - grejen". Men som tur är så har vi blivit kvar. Vi som gått ett tag. Vi nöter så mycket vi kan på de nya fina lokalerna på Konradsberg.

Men nu.. Nu svämmar lokalerna över av ungar. Hela q-huset har förvandlats till en montessoriskola. Idag när vi skulle käka lunch i Ellen tågade en hel hop med barn och fröknar förbi oss i korridoren. Ska dom äta i Ellen? Vafan?

När jag skulle gå hem går jag förbi den fina gräsplätten som en sådan här fin sensommardag brukar vara överhopad av solnjutande studenter men idag är full av fotbollsspelande kids. Vafan?

Det hela blev plötsligt så uppenbart.

Det börjar närma sig slutet kära vänner...

2 kommentarer:

Malin sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Malin sa...

Ehh... VILL du göra mig ännu mer deprimerad lr? :-P Du får inte säga att det snart är slut. Jag förtränger det. Och det kommer jag göra även fast jag börjar jobba! Då kommer jag ba "Jag är på VFU nu och gör en massa uppgifter, men SEN ska jag tillbaka till den trygga och roliga skolan." :-P Så tyst med dig, allt är precis som förut:-)