onsdag 17 juni 2009

När blommorna får liv - och jag blir orkidéexpert

Så var det det här med alla våra fina orkidéer. Jag har aldrig haft ngt intresse för blommor what so ever men nu, nu är det andra bullar!

Vi har nu sju orkidéer. De har namn allihop. Vi har räddningsobjektet från förorten som även går under namnet "refugee", sen har vi "twinsen", "Sladdisen", "The mother-plant", "The plant of löööve" och "ungkarlssnoken från norrland".

Våra två fönster börjar bli rätt fulla.

Nu har jag dock upptäckt något nytt med "The plant of löööve". det verkar som att det är dags för en ny bebbe.. Gaah! Jag beklagade mig lite för MrMan och sa att vi behövde fler fönster.

MrMan - "Men vi får börja ge bort bebbarna!"
Jag - "Är du galen? Aldrig i livet! De kanske har ihjäl dem!"

Så nu ska jag lägga ín en ny beställning från orkidéhuset och plantera om några stycken. Och vi får väl se om det blir ngt nytt av detta nya.. och vafasiken - finns det hjärterum så finns det stjärterum!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur lyckas du? Jag får dem aldrig att blomma om....

Lillis sa...

Blomma om gör de ju hela tiden. Detta är dock en ny planta i den första plantan. Som man kan plantera om.. riktigt nice!