fredag 26 juni 2009

För gammal för bio

Det här med bio är inte min grej längre. Jag ser inte nöjet med det. Vi har ju bio hemma med fördelen att man kan stoppa när som helst, sitta bekvämt, ha lagom högt ljud och bara vara med de man vill.

Förhandsvisningarna på Park har vart bra dock. Kanske beror på att folket har vart lite äldre och att just Park har sjukt sköna stolar.

Igår såg vi Terminator på Rigoletto. Hela stans 20åriga herrelit var där, och så vi. När reklamen var slut och filmen skulle sätta igång började alla skrika och ropa saker som var omöjliga att tolka..

Jag - "Vad skriker de för?"
MrMan - "Jag vet inte, vi kanske är för gamla..."

Under hela filmen (som mest bestod av pangbomkrigpangkrashmetallmaskinerpangochkrig) hade jag min lite större stolgrannes arm inkörd i min fortfarande ömma fästingarm..

Men det värsta av allt var nog ljudet. Usch vad jag känner mig gammal nu men jag hade sån förbannad huvudvärk efter halva filmen att jag övervägde om det var värt allas blickar om jag skulle sitta och hålla för öronen. Jag gjorde det inte men var förbannat glad när filmen var slut..

Nä, tacka vet jag hemmabio!

Inga kommentarer: