söndag 14 juni 2009

DN söndag

På söndagar roar jag mig ibland med att läsa kontaktannonserna i DN. Det är faktiskt riktigt festligt. Man kan ju fundera lite över vilka det är som skickat in dessa annonser ibland.

Denna är ju uppenbarligen ett skämt
" Lat och egenkär söker dig som kan hjälpa mig med diverse sysslor som att laga mat, bädda sängen, städa m.m... när jag ligger på soffan, petar ut navelludd, rapar öl, luktar armsvett och stinker av dålig andedräkt."

Men det läskiga är att det finns andra som typ menar detta men som lindar in det i lite andra ord, som t ex den här
"Bonde utan djur söker svensk/utländsk kvinna som söker en lugn, trygg, seriös framtid. Du är ambitiös, följsam, huslig, gärna fyllig, kärleksfull, flyttbar. Jag är rök- och spritfri, lugn, trygg, och ekonomiskt oberoende."

Eller den här
"Är du trött på jobbet eller hemmet? Vill du vara hemma och pyssla? Om intr. stämmer skapar vi en seriös framtid tillsammans. Du är huslig, proper, flyttbar, 57 år eller yngre. Jag pensionär."

Det de här två herrarna vill ha är ju en hemhjälp som servar de medans dem ligger på soffan och pillar sig i naveln. Ordet flyttbar är för övrigt otroligt roligt!

2 kommentarer:

Randy sa...

Shit vad knäppt!

Anonym sa...

Hahhaa, btw, jag gillar att du och din nya kompis är tighta… =) Jag blir också glad för småsaker, just nu min pannlampa. Den rockar!