onsdag 10 juni 2009

Den försvunna rösten

Något har hänt med MrMans röst. Första dagen han vägrade prata blev jag mest irriterad och tyckte att han sjåpade sig. Men när han nu ihärdigt fortsätter med att hålla käften stängd så börjar jag inse att det är något skumt på g. Jag menar alla som känner MrMan vet att han är en hejare på att snacka. När han dessutom ställer in helgens festande med anhängarna på Ingarö och lämnar över sången till T-A, ja då vet man att ngt är vajsing. Så nu kommunicerar vi med tummen upp/ned och via ett kollegieblock. Han är iväg och repar med T-A nu inför begravningen imorn med blocket tryggt nedstoppat i väskan.

Hmm?.. Jag hoppas den kommer tillbaka.. rösten alltså!

När man går hemma en hel dag. Ringer farsgubben en snutt mitt på dagen bara för att upptäcka att det faktiskt är första gången på hela dagen som man säger något. Då är det typ ganska efterlängtat att prata skiten ur MrMan när han kommer hem.. men så vill man ju gärna ha lite gensvar.. annars dör som samtalet ut! Fast från att ha varit gräsänka till att bara ha honom fysiskt här är faktiskt inte så illa!

Men please rösten.. kom tillbaka!

Inga kommentarer: